Kan je dingen die je jezelf heb aangeleerd ook weer afleren?

Bijvoorbeeld.. je vindt je vrienden erg aardig maar je wilt uitproberen hoe je gaat doen als je denkt dat je ze niet meer aardig vindt.( Je gaat dingen zien die er niet zijn) Je houdt dit een tijd vol en op een gegeven moment ga je, je ook zo gedragen maar zonder gevoel erbij.

Hoe keer je dit weer terug? Zodat je, jezelf weer bent

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Iets wat je jezelf aangeleerd hebt kan je altijd wel weer terug draaien. Maar ik vraag mij af waarom je het zover wil laten komen, dat wat ga je doen dat ze jou niet aardig meer vinden? Ik vind dat er dan een vorm van wantrouwen ontstaat,kan ontstaan, en vriendschap is vlgs mij gebaseerd op wederzijds respect,vertrouwen enz.
dus waarom uit testen? En als je je ook zo gaat gedragen zoals je meld,dan ben je helemaal niet meer jezelf! Waarom deze dingen opzoeken? Er is een spreekwoord wat zegt: "Beter ten halve gekeerd, dan geheel verdwaald" dus zorg dat je niet verdwaald!
sterkte
Pieter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat kun je zeker!
Je hebt het jezelf aangeleerd. Er is een patroon in je brein gezet en dat kun je weer vervangen door een ander patroon.
Denk weer een terug aan de beste periode die je had met je vrienden. Welk gevoel komt er dan bij je op?
Wat hoor, zie en voel je dan? komt er een blij gevoel?
Hou dan dat gevoel vast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets wat je jezelf hebt aangeleerd kun je ook weer afleren. Je moet jezelf alleen afvragen wat je er dan al mee hebt kapot gemaakt.
Dus waarom zou je jezelf zoiets nutteloos aanleren?