Waar vrij wil eindigt begint het noodlot. Je kan niet je noodlot veranderen, je kan het beinvloeden tot een zeker maat en je leven prettiger maaken, een goed mens proberen te zijn, maar je lot staat vast. Het is een scenario met uitdagingen en mogelijkheiden te groeien als een spiritueel schepsel. Geboren, leven (daar kan je met je vrij wil spelen) dood gaan. Dat is je noodlot op deze aarde. In de spiritueel wereld gebeurt veel meer, daar heeft men een andere lot. Daarin kan je geloven maar je moet niets..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Of je er wel of niet in geloofd. Het komt op 'n dag toch op je pad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige manier om je noodlot te ontlopen is te stoppen met erin te geloven.
14 jaar geleden
Nee, je moet helemaal niet in een noodlot geloven.

Lot of noodlot is een term die gebruikt wordt voor de gedachte dat er een noodzakelijk en onveranderlijk verloop in het leven van een mens plaatsvindt.
En dat je als persoon in kwestie niet bij machte bent zelf invloed op deze gang van zaken uit te oefenen.

Dat gaat helemaal in tegen de gedachte dat je een vrije wil hebt.
En die vrije wil heb je toch echt wel.

Dus als het noodlot je niet gunstig gezind lijkt, dan moet je er zelf wat aan doen om dat te veranderen.
JIJ bepaalt ZELF jouw leven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft helemaal niet in je noodlot te geloven.
Het leven gaat zoals het gaat, en alle beinvloeding maakt dat er koerswijzigingen zijn. En soms overkomt je iets, dat kan. Dat is dan toeval.
Daar is niets tegen te doen, het leven zit vol risico s.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leven zit vol lessen en uitdagingen en het is maar hoe je daar mee om gaat of leert gaan. Trek je veel ellende aan dan ligt hier een leerpunt voor je. Kijk je anders tegen dat patroon aan of leer je anders om te gaan met die situaties dan krijg je die niet meer op je bordje.
Dit is in ieder geval mijn kijk op het leven.
Alles gebeurt met een reden. We moeten alleen soms diep gaan om de goede bedoeling van dingen te vinden. Daar zit dan ook je les in verstopt.
Er bestaat geen Noodlot. Door er sterk in te geloven ga je zelf al een noodlot ontwikkelen.
Je trekt het dan naar je toe, en het gevolg is dat het noodlot zich voor je ogen afspeelt.
Geloof liever in de liefde en positiviteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geloof en de intensiteit van je geloof is altijd voor een bepaalde periode. Ook binnen je geloof en je inzichten zal je met de jaren verschuiving zien.
Je levensopvatting is altijd van toepassing op die periode. Maar je zult altijd open moeten staan dat dit kan verschuiven. Als je dit probeert te blijven vasthouden dan kan je ook in je zelf vast komen te zitten.

Blijf goed voelen welke kant en inzichten nu goed voor je zijn. Oude inzichten heb je nodig gehad om die nieuwere inzichten te kunnen begrijpen. Waarmee oude inzichten niet nutteloos zijn geweest maar wel waardeloos op dit moment voor jouw.

Jij groeit, jouw inzichten ook. Hiermee ook je geloof in je (nood)lot en de weg waarin je loopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar jij je op focust, gebeurd. In dat kader lijkt het mij verstandiger om te focussen op wat je WEL wilt!
Wat heeft het voor nut en hoe leid jij je leven als je in je hoofd rekening blijft houden met ellende.
Geniet van je leven zolang je kunt en of en wanneer het "noodlot" dan toeslaat zie je dan wel.
Heb je in ieder geval tot die tijd volop van je leven genoten zonder de last van iets dat nooit hoeft te gebeuren. Wat je aandacht geeft groeit (zowel het negatieve als het positieve).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je kunt beter niét in je 'noodlot' geloven!

Dat wat jij bedenkt, trek je aan! Je gedachtenpatroon is soms zo krachtig, dat je dát wat je denkt aantrekt!

Geloof, of ga er altijd vanuit dat alles beter zal zijn!
Ontwikkel positieve gedachten en dát zul je dan aantrekken.
Geloof in een goéd leven vol liefde en respect, dat zal dan 'zijn'.

Bedenk dat je alleen het Nu hebt, morgen 'is' niet!
Zo geniet!

Veel geluk en liefde toegewenst!