Is het lagere pensioen tarief van toepassing met inwonend kind met wajong?

Het kind is dus meerderjarig met een wajong uitkering.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik heb namelijk ooit gelezen dat je word gekort op je pensioen wanneer je een inwonend meerderjarig kind hebt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Hoe bedoel je lagere tarief?

Het beste antwoord

Je wordt in dit geval niet gezien als iemand die alleenstaand is, die persoon krijgt 70% van de aow pensioen uitkering, maar als iemand die samenwoont, die persoon krijgt 50% van de aow pensioen uitkering, maar je kunt een uitzondering zijn, omdat je waarschijnlijk zorgt voor je kind. Dit moet je aangeven bij het SVB, dan heb je een grote kans dat je de uitkering voor alleenstaande krijgt, dus 70%. Neem dus zo snel mogelijk contact op met het SVB en leg je situatie uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De details zijn nog niet duidelijk, maar het kabinet wil de hoogte van de AOW aanpassen als je samenwoont met ouders of kinderen. De AOW-uitkering wordt per 2015 verlaagd naar 50% van het minimumloon. Daarmee is dit bedrag even hoog als de AOW-uitkering voor gehuwden en samenwonenden.